İçeriğe geç

Değişim Yapmayan Mağaza Nereye Şikayet Edilir

Mağaza değişim yapmak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Bir mağazayı nereye şikâyet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Tüketici haklarına şikâyet edince ne olur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Para iadesi yapmayan işletme nereye şikâyet edilir?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Satici ürünü değişiktirmek istemezse ne olur?

Alıcı; Mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde Müşteri, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Mağaza değişim süresi kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Cimerde mağaza nereye şikayet edilir?

ALO 150’yi arayarak veya İletişim Müdürlüğü’ne mektup veya faks göndererek. Cumhurbaşkanlığı Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı, Bakanlık, Valilik ve Kaymakamlık’a şahsen başvurarak şikâyette bulunabilirsiniz.

Bir dükkanı nasıl şikayet edebilirim?

Tüketiciler, şikâyet ve taleplerinin sonucunu, tekrar Alo174’ü arayarak veya www..tr internet sitesinde kendilerine verilen başvuru numarasını kullanarak öğrenebilirler.

BTK şikayet edince ne olur?

Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.

Cimer’e şikayet edince ne olur?

Şikayet niteliğindeki başvurularda, CIMER personeli gerekli görürse başvurucunun yararına kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilir. Bu durumda başvurucunun kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işlenecek ve kesinleştirilecektir.

Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?

Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?

Satıcılar tüketicinin iade talebini haklı sebeplerle kabul etmelidir. Sebepler arasında ürünün arızalı veya bozuk olması, ürünün sipariş edilen üründen farklı olması ve tüketicinin ürünü teslim aldıktan sonra fikrini değiştirmesi yer alır.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.

Mağazadan alınan ürün iade edilir mi?

Cayma hakkını kullanırken tüketici, satın aldığı ürünü yalnızca usulüne uygun bir incelemeyle gerekli olduğu ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, fiziksel mağazada inceleme yoluyla satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir.

Değişim ücreti yasal mı?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Kaç arızada ürün değişir?

Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Alışverişte tüketici hakları nelerdir?

Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında, diğerlerinin yanı sıra şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22.12.2023

Tüketici seçimlik hakkını değiştirebilir mi?

Yargıtay’ın tüketici uyuşmazlıklarında dayandığı bu görüş, seçimlik hakların yapıcı nitelikte olduğu, kullanıldıkları anda tükendiği ve bu nedenle değiştirilemeyeceği görüşüne dayanmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir